Veel minder klanten van ING zijn in 2024 slachtoffer geworden van bankhelpdeskfraude. Het aantal slachtoffers is met 43 procent gedaald en dat komt volgens de bank door een functie in de app van ING waarmee klanten sinds april kunnen controleren of ze een bankmedewerker of een oplichter aan de lijn hebben. De functie, genaamd Check het Gesprek, wordt volgens de bank maandelijks door ruim 10.000 klanten gebruikt. Read More
Related Posts
AI-fraude overspoelt Nederland: neppe winacties ’seksspeeltjes’ en ’kinderpostzegels’ leverden oplichters al 70.000 euro op
AI-fraude treft Nederland: neppe winacties en aanbiedingen misleidden al duizenden mensen, met 70.000 euro schade dit jaar. Ontdek hoe oplichters AI gebruiken voor valse abonnementen… BronAI-fraude overspoelt Nederland: neppe winacties ’seksspeeltjes’ en ’kinderpostzegels’ leverden oplichters al 70.000 euro op
Oplichtingspogingen bij banken wereldwijd met 65% toegenomen
…van fraude Experts benadrukken dat achter de cijfers een harde realiteit van menselijke uitbuiting schuilgaat. De fraude … produceren, draait hun hele economie om fraude… BronOplichtingspogingen bij banken wereldwijd met 65% toegenomen
Politie verzegelt garage in Deurne en neemt elf huurwagens in beslag in onderzoek naar witwas en fraude
In een onderzoek naar witwaspraktijken en fiscale fraude heeft het KALI-team woensdag vier huiszoekingen uitgevoerd, onder meer in een garage in Deurne. De garage werd… BronPolitie verzegelt garage in Deurne en neemt elf huurwagens in beslag in onderzoek naar witwas en fraude