In opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft Verian een onderzoek uitgevoerd naar misleidende berichten die Nederlanders ontvangen. Gevraagd is wat voor type misleidende berichten mensen ontvangen, hoe ze met die berichten omgaan en op welke momenten en in welke situaties mensen het meest geneigd zijn om zich te laten misleiden door online nepberichten. Misleidende online berichtgeving Read More
Misleidende online berichtgeving
Related Posts
Lopende DDoS-aanvallen op Nederlandse organisaties
- Cybercrime
- door ncsc.nl
Deze week zijn meerdere Nederlandse organisaties het doelwit van grootschalige DDoS-aanvallen. De DDoS-aanvallen zijn zowel op Nederlandse als andere Europese organisaties gericht. Binnen Nederland worden… BronLopende DDoS-aanvallen op Nederlandse organisaties
Schrijnende verhalen bij voorlichting over babbeltrucs in Velsen-Noord. ’We hebben tevergeefs geprobeerd die persoonlijke spullen terug te krijgen’
Geen ’Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd’ maar zaken als cybercrime, oplichting aan de deur en nepagenten. Terwijl overal in het land deze vrijdagochtend… BronSchrijnende verhalen bij voorlichting over babbeltrucs in Velsen-Noord. ’We hebben tevergeefs geprobeerd die persoonlijke spullen terug te krijgen’
Schrijnende verhalen bij voorlichting over babbeltrucs in Velsen-Noord. ’We hebben tevergeefs geprobeerd die persoonlijke spullen terug te krijgen’
Geen ’Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd’ maar zaken als cybercrime, oplichting aan de deur en nepagenten. Terwijl overal in het land deze vrijdagochtend… BronSchrijnende verhalen bij voorlichting over babbeltrucs in Velsen-Noord. ’We hebben tevergeefs geprobeerd die persoonlijke spullen terug te krijgen’