Detecting Financial Crime
In het kort
Gedreven door onze missie – Banking for better, for generations to come – zetten wij ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem. Nederlandse banken verwerken jaarlijks zo’n 6,6 miljard transacties. Slechts een klein heeft met criminele activiteiten, maar wij zijn vastberaden deze op te sporen en te stoppen.
Als Client Unit Coördinator binnen de afdeling Innovation, Design & Change, speel jij een cruciale rol in het waarmaken van deze ambitie. Dus, als jij wilt bijdragen aan een financieel veilige samenleving en financiële criminaliteit wilt voorkomen, lees dan snel verder!
Je werk
Als Client Unit Coördinator zet je jouw project management skills in, om de inhoudelijke experts in het Transaction Monitoring domein te ondersteunen. Ondanks de grote verscheidenheid aan verantwoordelijkheden weet je een helder overzicht te behouden.
In deze rol:
- Werk je nauw samen met de Expert Lead van jouw Client Unit om planning en resultaten af te stemmen. Je bespreekt de voortgang en project life cycles en betrekt relevante stakeholders hierbij.
- Identificeer je kansen voor procesoptimalisatie, stel je nieuwe ontwerpen voor en implementeer je deze, met het oog op continue verbetering en duurzame resultaten.
- Ontwikkel je strategieën die bijdragen aan het behalen van de doelen en strategie van de bank en neem je graag het voortouw binnen het team.
- Toon je overtuigende communicatieve vaardigheden in interacties met senior management en collega’s in de eerste, tweede en derde verdedigingslijn.
- Zorg je voor ondersteuning van veranderingstrajecten. Als senior in je vakgebied deel je best practices met collega’s en initieer je verbeteringen in processen en benaderingen binnen je focusgebied.
Werkomgeving
Als Client Unit Coördinator – Transaction Monitoring sluit je je aan bij de afdeling Innovation, Design & Change, onderdeel van de 1e Line of Defence. Dit is een Center of, bestaande uit 25 ambitieuze professionals, met hoge kwaliteitsstandaarden en een liefde voor innovatie.
Bij DFC zorgen we voor korte communicatielijnen en bevorderen we een informele cultuur die persoonlijke ontwikkeling stimuleert. We zijn oprecht betrokken bij jouw carrièregroei en bieden ondersteuning om je verder te ontwikkelen. Ondanks onze informele werksfeer stellen we hoge eisen aan de kwaliteit van ons werk. We zijn uitgegroeid tot een toekomstgerichte afdeling binnen de bank, met een aantal thought leaders binnen de AML-sector aan boord.
Je profiel
- Je hebt een afgeronde Bachelor of Master.
- Je hebt 7+ jaar relevante werkervaring met projectmanagement of change management, met business, operations en IT als stakeholders.
- Je hebt ervaring binnen de financiële of consultancysector.
- Je vindt het leuk om je kennis en vaardigheden te delen en collega’s te coachen.
- Je beweegt gemakkelijk in een complex stakeholderveld en beschikt over sterke communicatie skills.
Wij bieden
- Het bovenaan de pagina weergegeven bruto maandsalaris is op basis van een 36-urige werkweek, inclusief vakantiegeld en benefit budget. Deze vacature staat uit op Hay 10 en Hay 11, inschaling is op basis van ervaring.
- Het benefit budget bedraagt 11% van je salaris. Als je in een maand geen aankopen of reserveringen doet in de Benefit Shop, krijg je over die maand een twaalfde deel van je benefit budget uitbetaald.
- Vijf weken vakantie per jaar. Je hebt de mogelijkheid om vier weken per jaar bij te kopen.
- Persoonlijk Ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar. Dit bedrag kun je opsparen tot € 3.000,-.
- Mogelijkheid tot thuiswerken (in overleg met je team en afhankelijk van je functie).
- Een ov-jaarabonnement met gratis openbaar vervoer in heel Nederland.
- Een uitstekende pensioenregeling.
Interesse?
Reageer nu en sluit je aan bij de strijd tegen financiële criminaliteit. Als je meer informatie wilt voordat je solliciteert of als je vragen hebt, neem dan contact op met Wouter Nieuwenhuizen via wouter.nieuwenhuizen@nl.abnamro.com. We kijken ernaar uit je te ontmoeten!
Gelijke kansen voor iedereen
Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega’s binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.
Disclaimer externe recruitmentbureaus
Externe recruitmentbureaus dienen een overeenkomst met ABN AMRO BANK N.V. te hebben getekend, uitgegeven door een Talent Acquisition Specialist, om cv’s te mogen indienen. Acquisitie wordt daarom niet op prijs gesteld.
Wie zijn je collega’s?

Hoe ziet je sollicitatieprocedure eruit?
1 Reageer online op een vacature
2 Wij beoordelen je cv en motivatie
3 We nodigen je uit voor een of meerdere interview(s)
4 Daarna volgt mogelijk een assessment
5 Je ontvangt een aanbieding
6 Gefeliciteerd met je baan!
7 Welkom bij ABN AMRO!